globalns.dk> Support > SLA
SLA (Service Level Agreement)
SLA (Service Level Agreement)
Denne serviceniveauaftale regulerer den kompensation, som kunder med tjenesterne Dedikeret Server, Exchange e-mailkonti samt Co-location kan kræve af Global Network Solution, i tilfælde af at Internetkapaciteten mod en eller flere servere har været nede som følge af afbrydelser eller kraftige driftsforstyrrelser (nedetid). Aftalen gælder kun serverløsninger, som er udstyret med RAID.
1 Planlagte afbrydelser
Planlagte afbrydelser er afbrydelser, der er nødvendige for at udføre løbende vedligeholdelse og service af Webhotellet/Serverhotellet og dertil knyttet udstyr. I sådanne tilfælde forbeholder Global Network Solution sig retten til midlertidigt at stoppe levering af tjenester samt at begrænse tilgængeligheden til Internet/websted/server. Afbrydelser, der sker for planlagt vedligeholdelse, skal ikke betragtes som driftsafbrydelser. Ved omfattende tiltag skal Kunden underrettes, inden tiltaget iværksættes.
2 Oppetid
Med oppetid forstås den månedlige afbrydningsfri tid beregnet i procent. Global Network Solution garanterer, at kundens websider/server/e-mail er tilgængelige via http mindst 99,7 % af tiden hver måned. Den garanterede oppetid beregnes som følger; 24 x antal dage i måneden – tid for planlagt driftsvedligeholdelse = 100 % tilgængelighed.
3 Nedetid
Med nedetid forstås den tid, som en IT-tjeneste ikke er tilgængelig for brugerne. Kortere serviceafbrydelser kan opstå også under normal drift og medfører ingen ret til kompensation eller erstatning.
4 Tilbagebetaling samt beregning
For at tilbagebetaling kan blive aktuel, skal kunden indsende en skriftlig anmodning herom inden tredive (30) dage fra den dato, hvor driftsafbrydelsen blev genoprettet. Ellers bortfalder kundens ret til tilbagebetaling. Global Network Solution forbeholder sig retten til at vurdere, om tilbagebetaling er aktuelt. Tilbagebetaling sker via fradrag på kundens næste faktura. Tilbagebetaling kan maksimalt udgøre 25 % reduktion af kundens månedlige gebyr.